Klachten over medewerker van de gemeente

  • Bent u niet tevreden over de manier waarop een medewerker van de gemeente u heeft behandeld? Heeft diegene zich bijvoorbeeld niet aan afspraken gehouden? Of voelt u zich beledigd? Probeer dan eerst in een gesprek met de medewerker de vervelende situatie op te lossen. Maak een afspraak via telefoonnummer 14 0223. Komt u er in het gesprek niet uit? Dan kunt u een klacht indienen.

    Waarover u geen klacht kunt indienen

    • U bent het niet eens met een besluit van de gemeente. Dan kunt u een bezwaarschrift indienen.
    • U hebt een probleem op straat gezien, bijvoorbeeld zwerfvuil of een gevaarlijk gat in de weg. Dit kunt u doorgeven aan de gemeente met een melding openbare ruimte.
    • De gemeente of de rechter heeft de klacht al eerder behandeld.

    Na uw klacht

    De klachtenadviseur van de gemeente start een onderzoek. U krijgt hiervan de uitkomst binnen 6 weken nadat u uw klacht hebt ingediend. Als het langer duurt, krijgt u daarvan bericht.
    De gemeente behandelt uw klacht vertrouwelijk en volgens de klachtenregeling.

    Als u niet tevreden bent over de uitkomst

    Als u niet tevreden bent over de uitkomst van het onderzoek van de gemeente, dan kunt u uw klacht laten onderzoeken door de Nationale Ombudsman. Dit kost u niets.

    Tip: vraag eerst aan de Nationale Ombudsman of u met uw klacht bij hem terecht kan, telefoonnummer 0800 355 55 55 (gratis).

    Wat u moet weten

    Online indienen

    U kunt uw klacht online aan ons doorgeven door gebruik  te maken van het formulier onderaan de pagina.

    Klacht per post indienen

    Dient u uw klacht liever per post in? Haal dan een klachtenformulier in het stadhuis. U kunt ook een brief schrijven. Stuur het volledig ingevulde formulier of uw brief naar:

    Meer informatie

    Kosten

    Geen